Misja i wizja

Misja i wizja przedszkola wyznacza główne kierunki w pracy opiekuńczej, wychowawczej i dydaktycznej.

MISJA PRZEDSZKOLA:

 W   PRZEDSZKOLU   DZIECKO:

  1. Poznaje swoje prawa.
  2. Rozwija wiedzę o tym co sprzyja, a co zagraża zdrowiu.
  3. Zdobywa wiedzę i umiejętności poprzez aktywne metody pracy.
  4. Kształtuje poczucie własnej wartości – znajduje pomoc w poznawaniu samego siebie i innych.
  5. Czuje się bezpiecznie, otoczone atmosferą akceptacji i życzliwości.
  6. Ma możliwość samorealizacji, kreatywnego myślenia, aktywnego działania, uczestnictwa w ciekawych zajęciach i zabawach, współdziałania z innymi, odnoszenia i przeżywania sukcesów.
  7. Jest dobrze przygotowane do podjęcia obowiązków ucznia.

 

W   PRZEDSZKOLU   NAUCZYCIEL   JEST:

  1. Przewodnikiem dziecka w poznawaniu świata i zdobywaniu doświadczeń.
  2. Przyjacielem wspierającym dziecko w chwilach sukcesu i gdy pokonuje trudności.
  3. Kreatorem aktywnej i twórczej postawy dziecka.
  4. Osobą zawsze współpracującą z rodzicami, wspomagającą ich w działaniach wychowawczych.

WIZJA DZIECKA W NASZYM PRZEDSZKOLU

 

 

 

 

DZIECKO JEST:

 

• ciekawe świata,

• ufne w stosunku do nauczycieli,

• radosne,

• aktywnie uczestniczące w życiu przedszkola,

• twórcze i samodzielne w działalności zabawowej i edukacyjnej podejmowanej na rzecz własnego   rozwoju,

•  uczciwe i prawdomówne,

•  odpowiedzialne i obowiązkowe,

•  kulturalne i tolerancyjne,

•  świadome zagrożeń.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DZIECKO MA PRAWO DO:

• życia i rozwoju,

• swobody myśli, sumienia i wyznania,

• aktywnej, serdecznej miłości i ciepła,

• spokoju i samotności, gdy tego chce,

• odseparowania się jako osoba również od dorosłych  lub innych dzieci,

• snu lub wypoczynku, jeśli jest zmęczone,

• indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa rozwoju,

• pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć wywołanych przemocą,

• wypowiedzi i aktywnej dyskusji z dorosłymi  i dziećmi,

• wspólnoty i solidarności w grupie,

• aktywnego kształtowania kontaktów społecznych  i otrzymywania w tym pomocy,

•  zabawy i wyboru towarzyszy zabaw,

• pomocy ze strony dorosłych i kontaktów              

z nimi,

• nauki, informacji, badania i eksperymentowania,

• zdobywania wiedzy o niebezpieczeństwach,

• doświadczania konsekwencji swojego

 zachowania,

• zdrowego żywienia.