O placówce

Artykuły

  • Statut

    STATUT

    PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA

    W ŁAMBINOWICACH

     

    POSTANOWIENIA OGÓLNE

    • 1
    1. Przedszkole w Łambinowicach, zwane dalej przedszkolem jest placówką publiczną.
    2. Siedziba przedszkola znajduje się w Łambinowicach.
    3. Ustalona nazwa przedszkola brzmi:

                                     Publiczne Przedszkole w Łambinowicach

                                                            ul. Szkolna 18

                                                   48-316 Łambinowice

                                                     tel. 77 431 14 15

     

    1. Organem prowadzącym jest Gmina Łambinowice, ul. Tadeusza Zawadzkiego 29, 48-316 Łambinowice.
    2. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest: Opolski Kurator Oświaty.

     

    • 2

    Ilekroć w niniejszym statucie jest mowa bez bliższego określenia o:

    • przedszkolu – należy przez to rozumieć Publiczne Przedszkole w Łambinowicach;
    • statucie – należy przez to rozumieć Statut Publicznego Przedszkola w Łambinowicach;
    • dzieciach – należy przez to rozumieć dzieci uczęszczające do Publicznego Przedszkola w Łambinowicach;
    • nauczycielach – należy przez to rozumieć nauczycieli i innych pracowników pedagogicznych Publicznego Przedszkola w Łambinowicach;
    • rodzicach – należy przez to rozumieć rodziców lub prawnych opiekunów dzieci uczęszczających do Publicznego Przedszkola w Łambinowicach;
    • wychowawcy - należy przez to rozumieć nauczyciela, któremu powierzono pod opiekę oddział przedszkolny;
    • dyrektorze - należy przez to rozumieć dyrektora Publicznego Przedszkola w Łambinowicach;
    • organie prowadzącym - należy przez to rozumieć Gminę Łambinowice;
    • organie sprawującym nadzór pedagogiczny - należy przez to rozumieć Opolskiego Kuratora Oświaty.

     

     

     

    CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA

    • 3
    1. Celem przedszkola jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Wsparcie to realizowane jest przez proces opieki, wychowania i nauczania. W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji.
    2. Zadania przedszkola:
    • wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym,...
    Czytaj Więcej o: Statut
  • Misja i wizja

    Misja i wizja przedszkola wyznacza główne kierunki w pracy opiekuńczej, wychowawczej i dydaktycznej.

    MISJA PRZEDSZKOLA:

     W   PRZEDSZKOLU   DZIECKO:

    1. Poznaje swoje prawa.
    2. Rozwija wiedzę o tym co sprzyja, a co zagraża zdrowiu.
    3. Zdobywa wiedzę i umiejętności poprzez aktywne metody pracy.
    4. Kształtuje poczucie własnej wartości – znajduje pomoc w poznawaniu samego siebie i innych.
    5. Czuje się bezpiecznie, otoczone atmosferą akceptacji i życzliwości.
    6. Ma możliwość samorealizacji, kreatywnego myślenia, aktywnego działania, uczestnictwa w ciekawych zajęciach i zabawach, współdziałania z innymi, odnoszenia i przeżywania sukcesów.
    7. Jest dobrze przygotowane do podjęcia obowiązków ucznia.

     

    W   PRZEDSZKOLU   NAUCZYCIEL   JEST:

    1. Przewodnikiem dziecka w poznawaniu świata i zdobywaniu doświadczeń.
    2. Przyjacielem wspierającym dziecko w chwilach sukcesu i gdy pokonuje trudności.
    3. Kreatorem aktywnej i twórczej postawy dziecka.
    4. Osobą zawsze współpracującą z rodzicami, wspomagającą ich w działaniach wychowawczych.

    WIZJA DZIECKA W NASZYM PRZEDSZKOLU

     

     

     

     

    DZIECKO JEST:

     

    • ciekawe świata,

    • ufne w stosunku do nauczycieli,

    • radosne,

    • aktywnie uczestniczące w życiu przedszkola,

    • twórcze i samodzielne w działalności zabawowej i edukacyjnej podejmowanej na rzecz własnego   rozwoju,

    •  uczciwe i prawdomówne,

    •  odpowiedzialne i obowiązkowe,

    •  kulturalne i tolerancyjne,

    •  świadome zagrożeń.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    DZIECKO MA PRAWO DO:

    • życia i rozwoju,

    • swobody myśli, sumienia i wyznania,

    • aktywnej, serdecznej miłości i ciepła,

    • spokoju i samotności, gdy tego chce,

    • odseparowania się jako osoba również od dorosłych  lub innych dzieci,

    • snu lub wypoczynku, jeśli jest zmęczone,

    • indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa rozwoju,

    • pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć wywołanych przemocą,

    • wypowiedzi i aktywnej dyskusji z dorosłymi  i dziećmi,

    • wspólnoty i solidarności w grupie,

    • aktywnego kształtowania kontaktów społecznych  i otrzymywania w tym pomocy,

    •  zabawy i wyboru towarzyszy zabaw,

    • pomocy ze strony dorosłych i kontaktów              

    z nimi,

    • nauki, informacji, badania i...

    Czytaj Więcej o: Misja i wizja